تبلیغات
حضوری برای ظهور - سیر انحراف در نظام سیاسى اسلام بعد از رحلت پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله


اللّهم الْعَنْ اوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمّدٍ و الِ محمّد و آخِرَ تابعٍ لَهُ عَلى‏ ذلِكَ


از امروز به بعدقصد داریم تا به شرح وقایع واتفاقات تلخی که بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه وآله افتاد ومنجر به انحراف عظیم درنظام سیاسی اسلام گردیدبپردازیم دوستان عزیز با پیشنهادات وانتقادات خودتون مارا یاری کنید ان شاء الله بیان این حقایق تلخ باعث عبرت گرفتن همه مسلمین وجوامع اسلامی شود
با رحلت پیامبر (صلی الله علیه وآله)، برخى از عناصر دنیاطلب و خود محور در سقیفه بنى ساعده جمع شدند و مقاصد شوم خود را عملى ساخته مدیریت سیاسى جامعه اسلامى را از محور خود خارج كردند.

بدین ترتیب امامت و رهبرى همه جانبه جهان اسلام كه نیازمند عصمت، علم خدادادى و كمالات انسانى بود، در دست كسانى قرار گرفت كه هیچ یك از آن شرایط را نداشتند. این عمل، آغاز یك انحراف بزرگ بود كه انحرافات فراوانى را در پى‏آورد؛ به خصوص از نظر سیاسى، حكومت اسلامى از ظر نحوه گزینش كارگزاران، چگونگى قانون‏گذارى و اهداف، به طور كلّى دگرگون شد و حكومت كه در منطق توحیدى یك امانت الهى تلّقى مى‏شد، آلت دست افراد خودسر و جاهل قرار گرفته و زمینه انحطاط و انحراف جامعه اسلامى در ابعاد گوناگون پدید آمد.
حضرت على (علیه السلام) در این باره مى ‏فرماید:

«آنگاه كه خداوند پیامبرش را به سوى خویش فرا خواند. گروهى به قهقرا برگشتند و اختلاف و پراكندگى آنها را هلاك ساخت و تكیه بر غیر خدا كردند و با غیر خویشاوندان (اهل بیت پیامبر (علیهم السلام) پیوند بر قرار نمودند، و از وسیله ‏اى كه فرمان داشتند به آن مودّت ورزند كناره گرفتند، و پایه و اساس (ولایت) و رهبرى جامعه‏ ى اسلامى را از محل خویش برداشته در غیر آن نصب كردند. (اینان) معادن تمام خطاهایند. و درهاى همه گمراهان و عقیده‏ مندان باطل‏اند. آن‏ها در حیرت و سرگردانى غوطه‏ ور شدند و در مستى و نادانى، دیوانه‏ وار بر روش «آل فرعون» فرو رفتند. گروهى تنها به دنیا پرداختند و به آن تكیه كردند و یا آشكارا از دین جدا گشتند.» « نهج‏ البلاغه، خطبه 150»
چنانكه از فرمایش امام على (علیه السلام) استفاده مى‏شود  مهجوریت اهل بیتِ پاك و مطهّر پیامبر (ص) و حذف آنان از صحنه سیاست و مدیریت جامعه اسلامى منشأ همه انحرافات و گرفتارى‏هاى فرهنگى، اجتماعى و سیاسى امّت مسلمان شد.
این حقیقت را علّامه محمدتقى جعفرى (ره) چنین توضیح مى ‏دهد:
 «سالیان طولانى پس از غروب این خورشید درخشان [حضرت محمد (صلی الله علیه وآله) ]، تا حدود نیم قرن، جهان پیچیده ‏ترین حوادث تاریخ بشرى را به خود دید. منشأ اصلى بروز آن حوادث پیچیده و گاهى متناقض، این بود كه سیاست به معناى مدیریت ابعاد حیات معمولى مردم، به وسیله برخى از متصدیان مقام «اولى الامر» فرمان مبارك «اطیعُوا اللَّهَ وَ اطیعُوا الرَّسولَ» را در ابهام انداخت و «اجتهاد» با یك مفهوم توجیه نشده رویاروى وحى ایستاد.»
در این برهه حسّاس از تاریخ بشرى، همزمان با وجود انسان‏هاى با ایمان و عشّاقِ وفادار به دین حنیف اسلام، جمعى زرپرست و شرّانگیز و سلطه‏ گر، سركشیدند و میدانى را كه رسول اكرم (صلی الله علیه وآله) با تلاش صمیمانه خود و دودمان و یاران با ایمانش براى مسابقه در خیر و كمال در مسیر یك تمدن جهانى براى انسان‏ها آماده كرده بودند، به جولانگاه خودخواهى‏ ها و خودكامگى‏ ها تبدیل نمودند.
همان‏گونه كه براى هوشیاران جامعه مورد انتظار بود، هوى‏ و هوس‏هاى مسموم دوران جاهلیت كه در درون فرصت‏ طلبان خود محور حبس شده بود، سركشید و در فضاى جامعه نوبهار اسلامى به شدّت وزیدن گرفت. خلافت الهى كه از مبدأ حق به حركت درآمده و در مسیر حق شكفته و به ثمر نشسته بود، به وسیله آن هواهاى نفسانى، از افق جامعه ناپدید شد.»
منبع: زمینه‏ هاى قیام امام حسین(ع)(جلد2)، ص: 64



طبقه بندی: سیرانحراف در جهان اسلام، فاطمیه،
برچسب ها: فاطمیه،
تاریخ : یکشنبه 9 بهمن 1390 | 01:52 ق.ظ | نویسنده : مهدی شبان مسک | نظرات

  • گود ای
  • رتبه سنج گوگل

    رتبه سنج گوگل

    onvan

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم