تبلیغات
حضوری برای ظهور - مطالب اسفند 1393


برخی القا می کنند که الزامی بودن حجاب در جامعه ناشی از نوعی تحجر است برخی نیز به اسم روشنفکری و دفاع از حقوق زن و ... بر طبل آزادی در امر پوشش اسلامی می کوبند.

البته این تفکرات و القای شبهات مربوط به سالهای پس از انقلاب نیست بلکه قبل از پیروزی انقلاب نیز با هدف نشان دادن چهره غیر واقعی و ایجاد فضای غبار آلود نسبت به حکومت اسلامی از طرف دشمنان اسلام به این شبهات دامن زده می شد.

هفتم دی ماه 1357 آقاى «كرككروفت»  استاد دانشگاه «روتكرز» امریكا با امام خمینی(ره) در پاریس مصاحبه می کند و در مورد موضوعات مختلف نظر اسلام را می پرسد.

سؤالات متعددی در مورد حقوق زنان و جایگاه زن در اسلام مطرح می شود از امام سؤال می شود که در جامعه ایران چه تغییراتى را شما در موقعیت زن، مورد نیاز حس مى‏ كنید؟ و به نظر شما دولت اسلامى چگونه شرایط زنان را تغییر خواهد داد؟ مثل اشتغال به كارهاى دولتى و كار كردن در حرفه‏ هاى مختلف مانند پزشكى، مهندسى و غیره و نیز شرایطى چون طلاق، سقط جنین، حق مسافرت و پوشیدن اجبارى چادر.


ادامه مطلب

طبقه بندی: حضرت زهراء سلام الله علیها، مباحث اعتقادی، اخلاق اسلامی،
برچسب ها: حجاب فاطمی، حجاب اجباری، امام خمینی و حجاب زنان، چادر،
تاریخ : چهارشنبه 27 اسفند 1393 | 09:37 ب.ظ | نویسنده : مهدی شبان مسک | نظرات
شهاب الدین محمود بن عبداللّه حسینى فقیه و مفسر و محدّث بزرگ اهل سنت داراى تألیفاتى مهم از جمله تفسیر مشهور «روح المعانى فى تفسیر القرآن العظیم و السبع المثانى» است که معروف به تفسیر آلوسى است. تفسیر روح المعانى  گسترده‏ ترین تفسیر و جامع ‏ترین آن در نوع خود، میان اهل سنت مى‏ باشد.
آلوسی در تفسیر روح المعانی در مورد مقام والای حضرت زهراء سلام الله علیها می گوید:

«وَ الَّذِی أَمْیَلُ إِلَیْهِ - أَنَّ فَاطِمَةُ الْبَتُولُ أَفْضَلِ النِّسَاءِ المتقدمات والمتأخرات مِنْ حَیْثُ إِنَّهَا بَضْعَةُ

رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ تَعَالَى عَلَیْهِ وَ سَلَّمَ بَلْ وَ مَنْ حیثیات أَخَّرَ أَیْضاً ، وَ لَا یعكر عَلَى ذَلِكَ الْأَخْبَارِ

السَّابِقَةِ لِجَوَازِ أَنْ یُرَادَ بِهَا أَفْضَلِیَّةِ غَیْرِهَا علیها مِنْ بَعْضِ الْجِهَاتِ وبحیثیة مِنْ الحیثیات - وَ بِهِ یُجْمَعُ

بَیْنَ الْآثَارُ - وَ هَذَا سَائِغُ عَلَى الْقَوْلِ بِنُبُوَّةِ مَرْیَمَ أَیْضاً إِذْ البضعیة مِنْ رَوْحِ الْوُجُودِ وَ سَیِّدُ كُلِّ مَوْجُودُ لَا

أَرَاهَا تُقَابِلُ بِشَیْ‏ءٍ وَ أَیْنَ الثُّرَیَّا یَدٍ»

نظر من این است كه فاطمه بتول، أفضل از تمام زنان اولین و آخرین است از جهت این‌كه او پاره تن رسول الله صلی الله علیه و‌‌ سلم است و از سایر جهات هم همین‌گونه است.

حتی اگر ما قائل شویم كه حضرت مریم نبی بوده باز هم فاطمه أفضل از او است؛ زیرا پاره تن روح وجود عالم هستی و پاره تن سید تمام موجودات است [یعنی رسول الله (صلی الله علیه و‌‌ سلم)] و با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست. چه زمانی می‌تواند این دست‌های بشری به ستاره ثریا برسد؟


پی نوشت:

1. آلوسی؛ روح المعانی فی تفسیر القرآن العظیم؛ ج‏2؛ ص: 150


تاریخ : جمعه 22 اسفند 1393 | 04:07 ق.ظ | نویسنده : مهدی شبان مسک | نظرات

در قرآن کریم، خداوند از بعضى از پیامبران به عنوان خلیفه و حاكم نام مى ‏برد كه به جعل و نصب خداوند مأموریّت ایجاد حكومت را برعهده داشته‏ اند؛ از جمله در آیه 26 سوره «ص» در یك پیام قاطع و كوبنده خطاب به داود پیامبر صلى الله علیه و آله مى‏ فرماید:

«یا داوُد انّا جَعَلْناكَ خَلِیْفَةً فِى الارْضِ فَاحْكُمْ بَیْنَ النّاسِ بِالْحَقِّ وَ لا تَتَّبِعِ الْهَوَى فَیُضِلَّكَ عَنْ سَبیل اللَّهِ؛ اى داود! ما تو را خلیفه (و نماینده خود) در زمین قرار دادیم؛ پس در میان مردم بحق داورى كن، و از هواى نفس پیروى مكن كه تو را از راه خدا منحرف سازد».

پیام های آیه:

1. حكومت دینى، سابقه ‏اى بس طولانى دارد. « جَعَلْناكَ خَلِیفَةً- فَاحْكُمْ»[1]

ادامه مطلب

طبقه بندی: ولایت فقیه،
برچسب ها: زمامداران، رهبران جامعه، حکومت اسلامی، داود،
تاریخ : سه شنبه 12 اسفند 1393 | 09:04 ق.ظ | نویسنده : مهدی شبان مسک | نظرات
تعداد کل صفحات : 2 :: 1 2
لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید

  • گود ای
  • رتبه سنج گوگل

    رتبه سنج گوگل

    onvan

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم